Renowacja fotela 366 / ETAP II

Nadszedł czas na drugi etap prac przy renowacji fotela 366 proj. J. Chierowskiego. Poprzednie moje zmagania opisałam we wcześniejszym wpisie - ETAP I


ETAP II
Tapicerowanie
Na fotel wystarczyła mi tkanina 140 x 100 cm. Chociaż to chyba zależy od wybranego wzoru materiału, z tkaniną w pepitkę nie było najmniejszego problemu. Podzieliłam ją na następujące części ⬇️



Z pociętej tkaniny główną część na siedzisko odrysowałam wg szablonu i wycięłam z dwu centymetrowym naddatkiem. Po obrysie wszyłam na maszynie mocny sznurek jutowy. Użyłam do tego stopki do wszywania zamków. 

Z pasków - jeden na obszycie boku siedziska, drugi na boki oparcia. Cały pokrowiec sfastrygowałam i przymierzyłam do fotela. Gdy wszystko było ładnie spasowane można przeszyć na maszynie. 




Pokrowiec w tyłu delikatnie naciągnęłam i przymocowałam zszywkami. 



Teraz guziki - na środek łatki, obleczone dookoła i obszyte.
W oryginalnym fotelu były trzy, jednak zostawiłam tylko dwa. Przy pomocy długiej igły doszyłam je do oparcia. 



Plecówkę ze starego fotela przymocowałam na zszywki.


Ostatni kawałek materiału 55 x 60 posłużył jako obszycie tyłu fotela. Wzór pepitki idealnie się spasował.




Jak wspominałam w poprzedniej części oszlifowane nóżki i podłokietniki pomalowałam czarną, matową farbą do drewna (dwie warstwy).
Złożyłam całą konstrukcję, wklejając wikolem poprzeczne elementy. 




I pozostała przed ostatnia, wyczekana chwila - złożenie fotela w całość :-) 
Super moment, kiedy widać jak wygląda efekt końcowy ciężkiej pracy ♡



Na koniec od spodu, aby do końca dopieścić fotel, przyszyłam specjalnie wygiętą igłą kawałek tkaniny o innym wzorze, jako osłonkę.




I jest mój wyczekany, własnymi rękami odnowiony, fotel 366!, który prezentuje się dość zacnie, prawda? :-) 


Do miłego!


4 komentarze:

  1. Brawo, piekny mebel. Tez mam taki ale oddam do renowacji, nie podejme sie odnawiania samemu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, fotel jest piękny, wygodny, ergonomiczny! Warto dać mu nowe życie!

      Usuń
  2. Zdradź proszę nazwę farby :-) moje Hałasy czekają na renowację

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomalowałam farbą Dulux - tablicowa czerń matowa (uniwersalna farba do ścian i drewna). Taką miałam w domu. Choć pewnie można użyć bardziej profesjonalnej.
      Życzę powodzenia przy Twojej renowacji. Pozdrawiam.

      Usuń