Ząbek dla Wróżki Zębuszki

Kiedy dzieciom zaczynają ruszać się mleczaki jest pewne, że niedługo zjawi się Wróżka Zębuszka i w zamian za schowany pod poduszką ząbek zostawi pieniążek. 
Szkoda, że sama tego nie wiedziałam, gdy byłam dzieckiem  ;-)

Żeby ząbek pod poduszką się nie zgubił, a wróżka ;-) mogła go z łatwością znaleźć, uszyłam małe poduszeczki - ząbki, w wersji dla dziewczynki i dla chłopca. Dla córeczki - baletnica, dla syna - pirat. 



Do wykonania ząbka baletnicy potrzebne mi były następujące materiały:
  • biały filc - arkusz 20x30
  • różowy filc i tiul
  • skrawek złotego materiału na koronę
  • wypełnienie do środka
  • igła, nici, nożyczki
  • szablon ząbka

Najpierw szablon ząbka i koncepcja. Wycięłam go z kartki formatu A5. 
W miejscu gdzie będzie spódniczka rozcięłam.


Ząbek, koronę i kieszonkę wycięłam wg szablonu, dodając 5mm na zszycie. Pozostałe elementy skroiłam "od ręki".


Do środka wszyłam spódniczkę, delikatnie ją plisując oraz jednocześnie 4 warstwy tiulu. Przód i tył wykonałam tak samo.




Koronę zszyłam na lewej stronie, wywróciłam i włożyłam odrobinę wypełnienia. Później pozostałe małe elementy - oczka, buźkę, rumieńce oraz kieszonkę.



W środek wszyłam koronę i całość przeszyłam dookoła zostawiając niewielki otwór na włożenie wypełnienia.



I baletnica gotowa! ⬇️



Na podobnej zasadzie uszyłam ząbka pirata
➡️ Ten sam szablon w jednej części, dodatkowo piracka przepaska i bandana z pasiastego materiału. 







Tak się prezentuje para ząbków 😃 
Prawda, że proste? :-)

Do miłego!


2 komentarze:

  1. Cudowne! Świetny pomysł;) bezpiecznie i mięciutkie rozwiązanie;P
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! ;-) Akurat wczoraj odwiedziła nas Zębuszka ;-)
      Ząbek sprawdził się idealnie! Pozdrawiam również!

      Usuń