Hamak siedzisko/Krzesło brazylijskie

Hamak siedzisko uszyłam już dość dawno, przetestowałam, a teraz dzielę się z Wami tutorialem ;-) 

Uszycie takiego hamaku to sprawa dość prosta, ale trzeba zwrócić uwagę na kilka istotnych detali. Zapraszam do lektury, wszystko szczegółowo wyjaśniam krok po kroku ☺️



---------------------------------------------------------------------------------------------------------


Do wykonania potrzebne mi były następujące materiały:

  • 2 x mocna bawełniana tkanina o wymiarach 150 x 150 cm.
  • 1 x tkanina na siedzisko 50 x 150 cm
  • gąbka/pianka tapicerska gr. 5 cm, 36 x 36 cm
  • mocna linka polipropylenowa w oplocie śr. 1 cm - 5mb
  • sztyl drewniany - 1mb
  • nożyczki, pisak, miara, maszyna do szycia



 I n s t r u k c j a     k r o k    p o    k r o k u  ⤵️⤵️⤵️:

Na początek obie tkaniny (150 x 150 cm) docięłam po bokach. Odmierzyłam 30 cm u góry i zaznaczyłam linią od tego miejsca skośnie do narożnika materiału. Ścięłam brzegi wzdłuż zaznaczonej linii, z jednej i drugiej strony. Powstały dwa identycznych rozmiarów trapezy. 






Obie tkaniny złożyłam prawą stroną do środka i zszyłam na maszynie tylko skośne brzegi.



Wywinęłam na prawą stronę. Podstawę i równoległy bok na tym etapie podwinęłam do środka, przeszyłam na maszynie dwa razy, zostawiając odstęp ok 1 cm między szwami. 



Skośne boki zagięłam do środka, ok. 6 cm i spięłam szpilkami. Szerokość tej zakładki trzeba dobrać do linki, tak aby mogła się ona łatwo zmieścić.






Boki przeszyłam również dwoma szwami.
Linkę najlepiej od razu wszyć do środka ⬇️





Teraz pora na drewniany sztyl. Potrzebny jest 1 mb. Oba końce trzeba 2 razy przewiercić w odległościach co 6 cm, na średnicę linki. 





Długość linki od supełka do supełka to 130 cm. Pozostała część linki stanowi wiązanie, i w zależność na jaką wysokość trzeba zawiesić hamak, wtedy linka musi być odpowiednio długa. Mój hamak wisi na uchwytach od huśtawki, więc 2,5 m linki na jedną stronę spokojnie wystarcza.



-------------------------------------------------------------------------------------------------

P o d u c h a  ⤵️⤵️⤵️ : 

Tkaninę oraz gąbkę na poduchę/siedzisko docięłam następująco:

  • gąbka średnicy 36 cm
  • 2 x koło z materiału śr. 37 cm
  • 1 x pasek tkaniny 6,5 x 114 cm



Pasek tkaniny wszyłam między koła, zostawiając taki otwór, aby móc spokojnie wsunąć gąbkę. 



Dodatkowo na szer. 5 mm przeszyłam brzegi wywiniętego już pokrowca.




Tak prezentuje się komplet! ⬇️⬇️⬇️





---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Koszty: Tkanina na hamak (150x150) - Ikea Bergliot (zielony liść) 29,98zł oraz Lenda beż 23,99; tkanina na siedzisko (50x150) Ikea Margareta (kłoda drew.) 13,00zł.; gąbka została mi od renowacji fotela; sztyl drewniany to nic innego jak kij do szczotki kupiony w Brico Marche chyba za ok. 4 zł; linka też Brico Marche ok. 9 zł. 

Całkowity koszt zużytych materiałów to 80 zł. Wiem, że to całkiem sporo, ale satysfakcja z samodzielnie wykonanych rzeczy jest  b e z c e n n a !

Do miłego! 
     💜

1 komentarz: